메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허수원 (부경대학교) 박종원 (부경대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제60권 제4호
발행연도
2018.11
수록면
203 - 224 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted to verify the efficacy of DWCF extending the scope of assessment as local, global, and mechanic errors. 69 beginning writers in the southern part of South Korea participated in the study, and 207 writing samples were analyzed. The results of this study indicate that DWCF is strongly affected by the instructional hour intervals either one week or one day. Instructional hour intervals make significant differences both in short and long period of task time favoring for summer session. Students from short instructional hour intervals show dramatic development in the areas of global, local, and mechanic errors when they were compared with their counterparts. To validate the findings of these results, relevant works which support or reject the findings of this study are presented along with the educational implication.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 방법론
Ⅳ. 결과 및 논의
V. 결론
인용문헌

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-840-000199261