메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제31권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
271 - 297 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores how elementary school teachers and students perceive English grammar instruction and corrective feedback. Fifty elementary school teachers and 966 students (3rd∼6th graders) were recruited for the present study. Two types of questionnaires were designed and administered: one for teachers and the other for students. Results showed that most teachers preferred implicit grammar instruction to explicit instruction. While most students agreed that English grammar instruction plays a valuable role in learning English, they had no preference for a particular instructional method. Also, there was a clear gap between teachers and students in terms of corrective feedback preferences. The teachers were found to assume that their students did not want to receive corrective feedback, whereas their students favored their teachers’ provision of corrective feedback when needed. Other factors such as gender, grade, age of onset, and school district were also found to influence the participating learners’ perception of grammar instruction and corrective feedback.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0