메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정혜인 (전북대학교)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제28호
발행연도
2018.12
수록면
73 - 100 (28page)
DOI
10.24285/CLER.2018.12.28.73

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we first point out the differences in the word order of Chinese and Korean language. In that regard, we suggest a method of a direct comprehension which is a word-for-word interpretation based on the Chinese word order as a way for the Korean students to overcome the difficulties of learning due to the word order differences.
By applying this method, the learners can recognize and accept the Chinese language in the way of thinking as it is, and they can be trained under the understanding of the sentence structures. This method differs from the traditional liberal translation and the way of unconditional memorization. It also has the advantage that any level of Chinese learners can be taught at any level of instruction.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 중국어와 한국어 어순의 차이점
Ⅲ. 중국어 교육 방법의 제안 – 직독직해
Ⅳ. 직독직해의 예시
Ⅴ. 직독직해를 활용한 교수 방안
Ⅵ. 결론
參考文獻
ABSTRACT

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-720-000320976