메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
한재희 (한국지엠) 김광영 (한국지엠) 황준영 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2018년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2018.11
수록면
342 - 345 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this thesis is to define the main root cause of rattle noise from on the steering system in vehicle and it was analyzed to propose solution. Accurate identification of parts that generate rattle noise is needed. So, the study used a Red-X tool. It has statistical technique. The Red-X tool has a more specific and objective method, making it possible to present a clear root cause of the noise. Component analysis method was used to identify the occurrence parts of noise, and further experiments were conducted such as Tooth Mesh test and Swap test in RMA bench. This study attempted to identify the cause of rattle noise happened from the inside of steering system and in this study, a subjective test was conducted to determine the impact of the friction level on the performance of the steering system. Based on the sensitivity analysis, tooth mesh test and subjective test, it was intended to make an optimal level of steering performance while eliminating rattle noise.

목차

Abstract
1. 서론
2. 조향시스템의 치타음
3. Tooth Mesh
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-556-000204197