메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이원모 (쌍용자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2018년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2018.11
수록면
1,017 - 1,021 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Stiffness on outer panel is increasingly important as the automotive industry continues to reduce vehicle weight and improve vehicle performance. Various type of steels are being used to outer panels for improving dent resistance and stiffness. Outer panels are required for proper dent performance, along with good formability.
How can we evaluate automotive body panel to have stiffness or dent resistance. In order to evaluate automotive body panels to resist denting, we need to know about factors that have an effect on the stiffness.
In stamping process, there are some influencing factors that are divided into two (categories)groups. One is controllable factor, another is uncontrollable (factor). There are no ways to deal with uncontrollable factor efficiently. So, by using the factors that is under control, we could achieve the purpose to meet our specifications easily and efficiently.
The study shows how to handle controllable factors concerned with stiffness on outer panel and provides difference between simulation model and actual model.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량의 외판
4. 실험결과 비교
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-556-000206606