메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kevin Parent (Korea Maritime and Ocean University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제50호
발행연도
2019.1
수록면
215 - 244 (30page)
DOI
10.17002/sil..50.201901.215

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article examines the depth of lexical knowledge of adult EFL learners in regard to their awareness of morphological processes. Of primary interest is their awareness of conversion or zero-derivation in terms of nominal and verbal realisations, for example sleep which can be both a noun and a verb. Also examined is their use of overt morphological processes, particularly suffixation, to create new words in free production. Using a corpus of learner-produced essays and multiple, equally-sized samples of British National Corpus, the research examines noun-verb pairs (like sleep) used by native speakers and the learners and finds many differences in the learners’ usage of such items which are listed and discussed. Although many such words are used by learners, many other words are not used but which would be expected. Words identified as particularly problematic for the learners are provided to inform further instructor in their use. Unsuccessful attempts at class-changing suffixation are also examined and their implications for pedagogy discussed as well.

목차

1. Introduction
2. Background
3. Research questions
4. Methodology
5. Results
6. Discussion
7. Conclusion
References

참고문헌 (60)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0