메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김윤희 (백석예술대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제50집
발행연도
2019.2
수록면
27 - 47 (21page)
DOI
10.20404/jscau.2019.02.50.27

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study researched the detailed reasons regarding the satisfaction and dissatisfaction of blended learners, as well as their needs. The survey results are as follows:
First, Recipients of blended learning were satisfied because of “convenience in time use,” “higher efficiency than 3-hour classes,” and “utilization in reviewing.”
Second, They were dissatisfied because of “lower understanding and concentration of cyber classes,” “lower efficiency,” “difficult attendance management,” “lack of response due to unilateral class structure,” “dullness of repeated learning,” and “difficulty of taking two styles of classes.”
Third, The needs of the learners were “enhancement of cyber classes to be used for review and pre-studying,” “utilization of the classes for quizzes,” “use of cyber classes as supplementary classes using recesses between physical classes,” “utilization of various contents such as videos in cyber classes,” “improvements in attendance system,” “enhance speaking programs in the physical classroom and provide more grammar instructions in the cyber classrooms,” “provide chapters in the cyber lessons to allow learners to index classes better,” and “provide cyber classes with different learning contents than ones offered in the physical classroom.” Instructors should identify such needs of the learners to manage them better and produce adequate blended learning contents.

목차

1. 서론
2. 선행연구
3. 연구내용 및 방법
4. 분석 및 고찰
5. 결론
参考文献
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-309-000578920