메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽설영 (성균관대학교) 오성민 이지항 (성균관대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제75호
발행연도
2019.2
수록면
333 - 344 (12page)
DOI
10.51979/KSSLS.2019.02.75.333

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study is to investigate the mediating effect of self-esteem between physical education class satisfaction and psychological well-being.
Method: Five hundred thirty six responses from high school students attending schools in Sandoong province, China were analyzed using frequency, correlation coefficient and structural equation modeling analyses.
Results: The results showed positive influence of the physical education class satisfaction on the psychological well-being. The physical education class satisfaction also influenced the self-esteem of the participants. The psychological well-being was, in-turn, influenced by the self-esteem. Finally, the mediating effect of self-esteem was confirmed between the rest two variables. The results from this study provide evidences suggesting the importance of physical education class satisfaction. The psychological well-being is, of course, especially important for high school students who are experiencing turbulent emotional changes.
Conclusion: In this context, the key role of the physical education class is to promote the self-esteem that can be facilitated by its satisfaction. Educators should consider what the nature of class satisfaction is originated when planning the physical education class curriculums.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (63)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000500100