메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이윤희 (연세대학교) 한지은 (연세대학교) 전정윤 (연세대학교) 박동률 (LG전자) 권서현 (LG전자)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2019 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2019.5
수록면
513 - 517 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Hot and dry air of heaters used in winter time causes dryness and discomfort to the occupants. Heating in cars also causes passengers discomfort due to its dryness, and there is a need for more comfortable heating mode. Therefore, the humidification heating mode applied with humid and heated air flow is tested to verify the performance of the heating air flow. The subject test showed that the decrease of relative humidity was not big when the temperature increased compared to conventional heating mode, and that the skin measurement showed higher stratum corneum hydration(SCH) and lower transepidermal water loss(TEWL) in humidification heating mode. This result showed the effect of humidification heating modes in winter, and later studies will require an evaluation in real car environment.

목차

Abstract
1. 서론
2. 연구 방법
3. 연구 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0