메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이인제 (대동 HI-LEX) 김민수 (대동 HI-LEX) 박래성 (대동 HI-LEX) 김영범 (롯데케미칼) 강인성 (롯데케미칼) 엄정민 (대동 DOOR)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2019 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2019.5
수록면
862 - 866 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The door Module is a structural steel part that is mounted inside a car door and assembled with a window guide rail, door latch and speaker. Steel have been used in the past, but they are being replaced by glass fiber reinforced plastics(GFRP). Due to the demand for lightweight, low density materials gave been developed through thinning thickness of panels and reducing of glass fibers. However, if the thickness is thinner and the fiber content is reduced, the stiffness of the panel is lowered. Therefore, the design and simulation technique for compensating the rigidity of the panel is required. In this study, the actual deformation amount of a door module panel injection molded with PP-GF20 material was measured and the simulation results and the accuracy were compared. By adjusting the flexural modulus of the PP-GF20 material, the accuracy could be increased from about 50% to 85%. It was found that the flexural modulus of the material should be measured in accordance with the molding design characteristics of the actual door panel.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 방법
3. 결과 및 토의
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0