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저자정보
위성혁 (한양대학교) 진준우 (한양대학교) 차경수 (한양대학교) 박현진 (한양대학교) 홍정표 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2019 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2019.5
수록면
1,241 - 1,244 (4page)

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This paper proposes the method of reducing induced voltage harmonics in high speed region through the stator optimal design of the electric vehicle traction moto. The design variables of the stator that are sensitive to lowering the induced voltage harmonics are selected using the analysis of variance(ANOVA). From the selected design variables, optimal design was carried out using the response surface method(RSM). Through the optimal design, the harmonic of the induced voltage is reduced so that the line to line induced voltage does not exceed the DC link voltage.

목차

Abstract
1. 서론
2. 대상 모델 분석
3. 분산분석을 통한 설계 변수 선정
4. 최적 설계
5. 결론
References

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