메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제49권 제4호
발행연도
2007.1
수록면
35 - 51 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Verbs that participate in their argument alternation, the so-called locative alternation, have received considerable attention from the areas of syntax, semantics, and language acquisition. In particular, researchers have so far focused on the holistic interpretation that the locative alternation demonstrates. On the other hand, a few researchers have noticed that not all of the Spray/Load verbs listed in Levin (1993), which participate in the locative alternation, show the same syntactic behaviors in terms of a PP (prepositional phrase) omission test. Few researchers have explained why Pile-class verbs systematically show different syntactic possibilities from the Spray/Load verbs, even though they all participate in the locative alternation. In this paper I propose that unlike the Spray/Load verbs, the Pile-class may select transitive prepositional phrases as complements. I presented an analysis for the Pile-class, which is a subclass of the Spray/Load verbs. I also capture other aspects of the Pile class, based on the obligatoriness of the with phrase, the failure of the verbs to undergo the adjectival passive, the failure of the with phrase to prepose, and the failure of the Goal direct object to be raised in subject position.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0