메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유아교육학회 International Journal of Early Childhood Education International Journal of Early Childhood Education 제24권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
85 - 101 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to re-imagining young ethnic minority children’s visual storytelling as sociocultural meaning-making practices by identifying their drawings and talk as one of a hundred languages that could be a useful tool for examining children’s emic perspectives on their immigrant status and social interactions within U.S. and global contexts, including early childhood learning. This research introduces a curriculum as well as a research approach called the Critical Ethnic Narrative Through Arts (CENTA), a Reggio-Emilia-inspired approach using an arts-integrated multi-method model to help young ethnic minority children and their teachers explore ethnicity issues related to immigration, sociocultural identity, and language. Along with the portraits of two Korean immigrant children (a four-year-old boy and a six-year-old girl), the author examines cases of young Korean-American immigrant children’s visual storytelling. Their drawings and talk/narratives are shared to illustrate how Korean-American children’s experiences in two cultural worlds have been captured and revealed through the CENTA approach.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0