메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국비교정부학회 한국비교정부학보 한국비교정부학보 제22권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
69 - 97 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the educational governance under the historical context in Sweden and to suggest some implications for educational policies. The focus of this article is how has been the educational policies to accomplish the goals for education delivered and implemented through the institutional actors between central government and local governments including major stakeholders. The educational governance is conceptualized as interaction among the institutional actors of central and local governments level. The legal base of educational governance is Constitution, Local Government Act, and Education Act. At the central government level, the Diet defines the general principles of educational policies, and MER or SNAE develop the guidelines of national goals. At the local level, the local governments decide the ways for achieving goals. In the middle of interactions at the governance process, SALAR, Swedish Association of Independent Schools, teachers union, and education committee participate in. The implication of Sweden case gives important implications to Korea which self-governing decentralization and educational self-governing have been raised.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0