메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제23권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
159 - 178 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Ginsberg sees the function of poetry as a catalyst to mystical states of consciousness, where in an instant one can realize the secret of the universe or nature beyond ordinary perceptions and thoughts as he did in his Blake visions. He finds a critical clue to poetry that reveals nature’s hidden order in Cézanne’s paintings. He tries to incarnate Cézanne’s ‘gap’ in his poetry by means of juxtaposed images, i.e., ellipses that compress different parts or associations in the mind in one instant. Ginsberg also argues that poets are spontaneous because they follow the mind’s naked and free activities: they observe and transcribe the interior flow of the mind, the natural flow of consciousness without self-conscious control. This interior flow shows that his poetics actually deviates from Poundian tradition in spite of their apparent affinity in their methods of juxtaposition. However, Ginsberg’s spontaneous poetry also differs from surrealist automatism in that, by following the natural flow of consciousness, the poems incarnate mystical gaps

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0