메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
세계음악학회 음악과 문화 음악과 문화 제20호
발행연도
2009.1
수록면
103 - 129 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Critics have considered <Così fan tutte> as one of the most disturbing buffa written by Mozart. Although they all acknowledge and appreciate the sheer beauty of the music it delivers, they have not provided ways in which the work can be read. Arguing that the understanding of the opera entirely depends upon the understandings of the literary as well as musical context in which the work created, performed, and appreciated, this paper proposes that the literary and musical pastoral play a significant role in deciding the character and the nature of the opera. In order to illustrate how the pastoral comes into the libretto and the music of the opera, this paper examines its definition, demonstrating various ways in which it figures into <Così fan tutte>. My examination shows that the pastoral allows both Da Ponte and Mozart to create one of the most individual as well as intriguing works that effectively portrays the characters and the drama of the work. This, in turn, allows us to read the opera in which various layers of literary, dramatic, and musical conventions interwoven together, creating a work with its significance is revealed only through the understanding of these conventions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0