메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한아동복지학회 아동복지연구 아동복지연구 제13권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
77 - 95 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effects of children's perception of parenting attitudes and stress coping behavior on their school life adjustment. It also sought to examine the independent influence of stress coping behavior on the children's school life adjustment apart from the effect of children's perception of parenting attitudes. Survey data from 495 children in the 5th and 6th grades in elementary schools were taken for analysis using Pearson’s correlation, regression analysis, and hierarchical regression in the SPSS 22.0. statistical program. The study revealed the following results: First, children’s perception of parenting attitudes as ‘warm and accepting’ had positive impacts upon their school life adjustment. However, when children perceived their parenting attitudes as ‘permissive and non-intervening’, this worked negatively on their school life adjustment. Second, ‘active’ and ‘seeking social support’ had a positive impact on school life adjustment. whereas ‘aggressive’ worked negatively on school life adjustment. Finally, stress coping behavior had a separate influence on school life adjustment apart from children's perception of parenting attitudes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0