메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
건국대학교 동화와번역연구소 동화와 번역 동화와 번역 제15호
발행연도
2008.1
수록면
99 - 119 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
So far, Toni Morrison has written 6 children’s books, which deal with children’s freedom from their parents, different viewpoints between children and adults, rewriting of Aesop’s fables, and the long journey to school integration of America. Before analyzing Morrison’s children’s works, such as The Big Box, The Book of Mean People, Who’s Got Game? : The Ant or the Grasshopper?, Who’s Got Game? : The Lion or the Mouse?, Who’s Got Game? : Poppy or the Snake?, and Remember : The Journey to School Integration, I studied a brief history of African-American children’s literature including the Sambo legacy and the new trends of African-American children’s literature. Morrison’s children’s books can be divided into three large categories : picture books about children’s freedom and adults’ viewpoints, graphic works which rewrite Aesop’s fables and give the readers’ free interpretations and a pictorial work which mainly deals with the tumultuous era of the school integration and the unflinching struggles of African-Americans. Through these six works, Morrison emphasizes the importance of conversation and reconciliation between children and adults. She inspires new imagination and interpretations, and presents the images and inner thoughts of many African-Americans who overcame the traumatic discrimination of the school integration.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0