메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제32권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
215 - 237 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how production of second language (L2) prosody (i.e., pitch accent, phrase accent, and intonational boundary) are varied as functions of L2 experience and proficiency by Koreans learning English. In this study, 43 Korean college students were required to read aloud a paragraph in English (adapted from Huang and Jun, 2011) in an individual reading task. In addition to that, the participants were required to complete a report that showed the participants' English experience, i.e., the age of acquisition, the length of English learning experience, and TOEIC scores. For factors affecting language learning experience and proficiency, multiple regression analysis were performed to examine the correlation between the two factors, i.e., L2 experience and proficiency and three prosodic features which are pitch accent, phrase accent, and intonational boundary, which were analyzed in Praat speech analysis software. Results indicated that L2 proficiency is more associated with pitch accents whereas L2 experience is more correlated with phrase accents and intonational boundary. The results are discussed in terms of L2 prosody for pedagogical implications.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0