메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제22권 제2호
발행연도
2008.1
수록면
85 - 110 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to analyze the error patterns of Korean learners in using Chinese existential expressions based on learning period. This paper is the follow-up study of Jaewon Yoo & Yoonjeong Kim(2008. A Study on the Interlanguage of Korean Learners of Chinese Existential Expressions: An Analysis and List of Error Patterns, Chinese Studies, vol. 43, pp.159-188). Standing on the preceding study, the categorical and constructional analysis of errors from the compositions of 47 students who were attending the "Chinese Composition" course opened as a second major course for juniors will be also given, but this paper especially focuses on the leaning period for the analysis. The learning period is divided into five stages by every 200 hours, it will be mentioned that what the error patterns are like in every stage of learning period. This paper is formed of following discussions: (1) to examine the error patters in every stage of learning period; (2) to analyze the frequency of error patterns in every stage of learning period; (3) to suggest the essential error patterns in every stage of learning period based on the analysis of error patters of high frequency; (4) to examine the error patterns of five existential expressions in every stage of learning period.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0