메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제3권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
73 - 85 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The relations between the job-satisfaction related to burnout and social supports in the workplace among childcare teachers were examined. A self-administered survey was conducted among 312 childcare teachers working at childcare centers. The data were analyzed by hierarchical regression analysis. Results predicted that the lower satisfaction the teachers experienced with colleague relations, and of job properties, the wage and social supports in the workplace, the higher emotional exhaustion they pleaded about. The lower satisfaction they had of job properties and social recognition, the higher dehumanization of them in the centers. Their job satisfaction and perceived-social supports in the workplace had no effects on their insufficient senses of personal achievements. Based on these findings, an improvement scheme to assist them in preventing and reducing their burnouts is suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0