메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제10권 제2호
발행연도
2007.1
수록면
44 - 69 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In order to examine viability of implementing peer assessment practice in an EFL classroom setting, the study addressed two research questions related to (1) reliability of peer assessment and (2) development of peer assessing behavior across two assessments. Fifty-six undergraduate students at a university in Korea participated in the study by both performing individual presentations and assessing their peer performances. The findings on the first assessment showed that peer assessment was different from instructor assessment―the students rated much higher than the instructor. In the second assessment, however, the student evaluators rated peer presentation quality quite similarly to the way the instructor did. Looking at the development of student ability to assess peers over certain period of time, the results indicate that student rating behavior of the first assessment significantly differs from that of the second assessment; the students became more critical in evaluating peer presentations based on better understanding of assessment criteria in the second assessment. It is claimed that student ability to assess peers can be developed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0