메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제13권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
9 - 36 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the effects of synchronous online peer feedback on the revision changes made in the subsequent drafts. The researchers conducted a close analysis of the discourse functions found in the chat scripts of fourteen pairs of students enrolled in an intermediate English composition class at a large university in Korea. After the participants wrote an explanatory essay, they exchanged feedback through synchronous online peer response sessions. Then,based on the feedback, they wrote the subsequent revisions. Various types of discourse functions were identified, and the total number of discourse functions showed diverse pair dynamics. Moreover, total messages were counted in order to find out whether the participants had focused on discussing their essay problems. Findings indicate that most of the participants concentrated on exchanging their thoughts and opinions on the essays. A statistical analysis also showed that significant differences were found in the subsequent revisions. Pedagogical implications and suggestions for the further studies were discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0