메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제36권 제4호
발행연도
2008.1
수록면
444 - 455 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores students’ understanding of genetics concepts focusing on their interrelationship over time (e.g., a pretest, a posttest, a delayed posttest) through concept mapping after a typical genetics instruction (e.g., lectures, problem solving activities). The results indicated that students presented various alternative conceptions regarding genetics concepts (e.g., traits are equal to genes, alleles are part of genes or DNA, chromosomes make up DNA). In addition, students did not appropriately interrelate various genetics concepts together. The difficulty of formulating conceptual interconnectedness among genetics concepts caused the statistically significant decay of the mean scores in the delayed posttest even though students significantly increased their scores in the posttest. Subsequently, findings demonstrated that students failed to develop a meaningful understanding of genetics concepts. This study suggests that articulating each genetics concept's structure and function with relationship with other concepts, and further providing an opportunity to connect diverse levels of genetics concepts from macro, to micro, and to symbolic are crucial for facilitating students’ comprehensive and deeper understanding of genetics.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0