메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제32권 제2호
발행연도
2004.1
수록면
158 - 172 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study high school students and college freshmen who had taken prior genetics and evolution courses were asked to solve problems about heredity and natural selection. And their understanding of genetics and evolution were explored. Students were shown to have difficulties in understanding genetics because of its abstract property. The basic concepts of genetics such as gene, DNA, chromosome were not understood and recognized as ‘matter'. In particular, randomness and probability of genetic factors resulting in the distribution of genetic traits were not recognized. Students didn't understand that concepts of genetic mutations and intraspecies variability are related and that intraspecies variability is a prerequisite for natural selection. Instead, they explained the evolutionary process by ‘need' for individuals to adapt and survive the environment. These causal or goal-directed explanation contains the event attributes of ontological category rather than equilibration.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0