메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제24권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
79 - 99 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare the usage of the coordinator ‘and’ between the International Corpus of English(USA) and a Korean learner corpus of English. For this study, 120 sentences were randomly selected, both from the ICE and the Korean learner corpus that was collected from basic English writing courses in university. The authors analyzed the syntactic and semantic aspects of the coordinator to find out the similarities and differences between native English speakers and Korean learners of English. In this study, we examine the eight types of connotation by Quirk et al.(1985) and the six types of coordinated constituents, viz. NP, PP, AP, AdP, VP and S to find out if Korean learners use it in a proper way. This study argues that they are not fully aware of linguistic principles such as iconicity and grammatical knowledge of English such as post-nominal modifier, nominalization and collocation. Based on the results, it suggests that Korean learners should learn and be exposed to the coordinator in various register

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0