메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제14권 제1호
발행연도
2007.1
수록면
159 - 181 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Seong-Sook Yim (2007), Error Pattern and Interference Features of French-Speaking Learners of KSL/KFL. Journal of Language Sciences 14-1, 159~181. This paper presents the characteristics and causes of Korean errors made by French-Speaking learners of KSL/KFL. We studied a corpus constituted of typical oral and written error sentences produced by 70 students attending the Korean language courses at the University of Montreal in Canada. According to the non-contrastive approach, error is defined as a ‘transitional language’, not as a ‘something wrong’. The errors were classified and analyzed into 8 categories: pronunciation, spelling, particle, word order, verb suffix, tense, politeness and vocabulary. By applying the inference theory of J.C. Richards, we explained what constraints learners would be facing when assimilating the target language and what type of interferences lead them to produce errors. Our findings show that errors represent their transitional language performed at a particular stage of the acquisition and can be caused by interference of their mother tongue and also by interference of Korean development and/or intra-lingual complexity. (University of Montreal)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0