메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제10권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
99 - 118 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper suggests an approach to creating listening texts based on movie content. When a teacher wants to use a movie script as authentic material, they are faced with the problem of the choice of movie text. Although they may select an interesting movie with a good script, it doesn't necessarily mean that it will be suitable for language learning. A specific movie suitable for the object of language study is necessary. If a teacher wants to focus on improving the listening ability of his/her students, a movie text has to be constructed with this objective in mind. This study shows an approach for constructing a text suitable for developing listening ability using movie content. The text focuses on six listening strategies - inference, outlining, directed attention, predicting, task recycling, monitoring. Included are listening activities such as vocabulary preview, culture, main topic, key words, 5W+1H, content word activity, predicting, cloze completion, vocabulary check-out, expression check-out, noun phrase & verb phrase check-out. A text using these kinds of strategies has high authenticity. More professional texts need to be more actively developed suitable for all aspects of language learning: speaking, listening, writing, and reading.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0