메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jeon Jihyun (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제51권 3호
발행연도
2009.8
수록면
275 - 296 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The assessment of L2 listening ability has presented testing specialists with many challenges, particularly as theories of language, language learning, and language teaching have changed in recent decades. This study discussed the testing of L2 listening comprehension ability through a review of relevant literature and identified research topics and approaches found in the L2 listening assessment field. Later, this study focused specifically on the Korean context and discussed how English listening ability has been tested in Korea. That is, this study explored the ways in which English listening ability has been assessed and some problems, concerns and challenges connected with such testing.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Concerns for Designing L2 Listening Test
Ⅲ. Studies in Listening Comprehension Test
Ⅳ. Listening Comprehension Tests in Korea
Ⅴ. Conclusion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-840-018651206