메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국초등체육학회 한국초등체육학회지 한국초등체육학회지 제14권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
189 - 198 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to empirically examine the effect pre-physical education class emotion on elementary school students of class satisfaction. In order to achieve this purpose, 346 subjects were selected by the stratified cluster random sampling method among elementary student. The survey questionnaires were 1) the pre-physical education class emotion developed by Yoo & Kim(2002) 2) the questionnaire for class satisfaction used by Kim(2007), Ryu & Pyo(2006). The statistical methods utilized in the study for analyzing the collected data were reliability analysis, descriptive statistics, one-way ANOVA and standard multiple regression analysis from the results of this study, the following conclusions were drawn: First, pre-physical education class emotion and class satisfaction of elementary student differ statistically and significantly according to socio-demographic variable. Second, pre-physical education class negative emotion influence class satisfaction of elementary student. Third, pre-physical education class positive emotion influence class satisfaction of elementary student.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0