메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제43호
발행연도
2018.1
수록면
111 - 136 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The presence and significance of writing performance assessment is growing in standardized English tests in Korea owing to its merits in direct measurement of learners' real-life writing competence. However, English essay writing, the most extensively utilized writing task in language tests in Korea, has often been associated with issues related to its generally low inter-rater reliability. The present study thus aimed to compare the level of inter-scorer agreement between the English essay test and the Korean-English translation test across different topics and rating criteria, with a view to exploring the latter's potentials as a reliable means for direct assessment of learners' writing competence. For this study, 95 Korean university students took both forms of the test under the same topic, and four raters scored their responses solely based on an analytic scoring scale. Analyses of the ratings unveiled higher inter-rater reliability measures for the translation test in both topics and most of the rating criteria. The implications of these findings are discussed together with suggestions for further probing into ways to judge coherence in translated writings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0