메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제46호
발행연도
2018.1
수록면
209 - 234 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to develop a Chinese writing class based on blended learning activities and to compare the Chinese writing learners' Chinese writing ability, and to gauge participation and interest. The purpose of this study is to suggest important points of instructional design that teachers should take into consideration when introducing a teaching & learning model that utilizes the various types of blended learning language environment in the Chinese learning environment. The results of this experiment are as follows. First, the Blended Learning-based Chinese writing lesson had a positive effect on the learners’ ability to improve Chinese writing ability and interest. They also recognized the importance of feedback and communication. Second, the Blended Learning-based Chinese writing lesson activities can play a positive role in leading learners' deep writing activities. Third, in order to apply the blended learning activities, it is necessary to consider the learners’ level of Chinese and technical information utilization in great detail to achieve a positive learning effect

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0