메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제40호
발행연도
2009.1
수록면
79 - 108 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to take an overview of the studies on Korean pronunciation education to Chinese learners so as to find out the current Status and the problems awaiting solution in this area. I analyzed 76 journal articles and dissertations and books, which were written over the past 18 years since 1991. I classified them by three criteria: chronology, published type, research topic. In order to subdivide them according to their research topics, I chose the deductive method and set four categories basing on the elements of Korean language education curriculum, they are: character·goal, content, (teaching·learning) method, evaluation. According to the analysis results, I pointed out the problems awaiting solution. In addition I tried to set new directions for the future researchs in Korean pronunciation education to Chinese learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0