메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제24호
발행연도
2007.1
수록면
101 - 120 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study I investigated Korean EFL learners’ knowledge of English conflation classes of verbs, focusing on the formation of prenominal adjectival participles. Three groups of 30 learners and 1 group of 10 native speakers of English participated in the study. They rated the acceptability of prenominal adjectival participles contained in two different linguistic contexts. The results showed that the Korean EFL learners were generally sensitive to conflation classes related to the formation of prenominal adjectival participles, even though a clear-cut separation of the state-change from the non-state-change verb classes started from the intermediate learners. It suggests that Korean EFL learners’ knowledge of English conflation classes of verbs in the formation of prenominal adjectival participles improved gradually, as they increase exposure to English. In addition, the finding that the low-proficiency learners have not yet learned the state-change items as a conflation class from the non-state change items may be explained partially by L1 effect. Finally, an asymmetry between manner verbs and state-change verbs associated with prenominal adjectival participles was discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0