메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제24권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
87 - 109 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to provide an internal and an external structures of English Partitive Constructions (EPC). From the superficial level, the EPCs look like either a Quantifier Phrase (QP) or a Determiner Phrase (DP), although there are diverse accounts and perspectives on Partitives and Pseudo-Partitives (Vos 1993, Baker 1995: 168-171, Huddleston and Pullum 2002, Ihsane 2005, Seelman and Ihsane 2006, Rutkowski 2007, Stickney 2007, Hamawand 2014). In this work, I clarify the types of English Partitives, and then show that the QP-Partitives (Cardinaletti & Giusti 1989) are actually just another instance of the DP-Partitives; QP-Partitives are the ones encapsulated within a higher DP, in which the QP being the Complement of a null D. The obvious advantages of the current analysis include the following: first, the alleged Number Mismatch (Longenbaugh 2017) or more comprehensively put, the choice over the Plural and Singular agreement in ‘one+of+the+ [Plural+Noun][RC....V...] construction’ (Quirk et al 1985: 765, Burchfield 1996: 551, Huddleston and Pullum 2002: 506, Swan 2005: 522) can be accounted for in a principled manner, if the current proposal is employed. Furthermore, the term ‘number mismatch’ (Longenbaugh ibid) is a misnomer in that there is no ‘number mismatch’, per se, under the current research. Additional supporting evidence for my proposal is attested along with a mechanism, Feature Percolation (Ross 1967, Hudson 2013). The ramifications of this proposal include that there are features such as [Num] that undergo percolation other than, let say, [Wh].

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0