메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
어문연구학회 어문연구 어문연구 제66권
발행연도
2010.1
수록면
31 - 52 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of the present study is to look at various plans for effective instruction in university writing courses, with focus on improvements/reforms made to writing course curricula in universities in the Daegu area. Among the five (5) four-year universities in the Daegu area, the study placed focus on analyzing the "reading"-centered courses at KEIMYUNG University and the writing courses offered at YEUNGNAM University. Course plans at the other three universities were also observed. Research results showed that while changes to the current "reading"-centered curricula have gone far in making up for curriculum issues rendering courses too functionalistic, serious problems still exist. "Writing" courses not tied to a program that deepens the students' "reading" skills cannot hope to satisfy even the role of "function", i.e, the means for raising competence as a "professional". By the same token, "reading"-centered courses not tied to the development of basic "writing" skills have the serious problem of overlooking the realistic needs of students who experience difficulty in "practical writing". This study analyzed these problems and attempted to suggest alternatives for improvement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0