메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국근대영미소설학회 근대영미소설 근대영미소설 제24권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
151 - 175 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper makes a photographic approach to the narrative form rendered in Virginia Woolf’s Jacob’s Room widely acknowledged as her first experimental novel. In a textual level, Woolf’s employment of a polyvocal narrative of marginal characters, randomly dispatched throughout the novel, contributes in disrupting the teleological development of the central narrative of the bildungsheld (a bildungsroman hero). In a thematic level, reading through the lens of Benjaminian sense of aura, I argue that the optics of the marginal characters which function as a modern camera continuously (re)produces the image of the bildungsheld, and subsequently makes his authentic representation improbable and deconstructs the aura embedded in the traditional bildungsheld. I further develop a term ‘aperture narrative’ in order to signify how the mechanic movement of the aperture in the optics of the marginal characters regulates the presence of the bildungsheld from the text and how they facilitate the ‘aperture narrative’ as a means to manifest their individual consciousness. As for the modern readers, Woolf’s use of such experimental narrative invites the readers to rethink center and margin clearly bifurcated in the traditional bildungsroman narrative and to actively engage themselves in (un)making of the bildungsheld.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0