메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제15권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
127 - 146 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine whether there are any gender differences in linguistic ability when comparing Korean males’ and females’ English writings regarding measures of syntactic complexity. For the purpose of the study, the Yonsei English learner Corpus was used as data and L2 Syntactical Complex Analyzer as a tool for analyzing the level of syntactic complexity. The results of the study demonstrated three different outcomes. First, when comparing two gender groups, regardless of English proficiency, the level of syntactic complexity was very similar in general. Secondly, when comparing groups of the same proficiency between the two genders, only beginner and intermediate groups demonstrated a significant difference in the level of syntactic complexity. On the other hand, there was no significant gender difference in the high-intermediate and advanced groups. For the high-intermediate and advanced groups, gender as a variable does not directly affect the syntactic development. Lastly, when comparing groups within the same gender, there was a trend showing linear progression of the level of syntactic complexity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0