메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제15권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
31 - 48 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article reports comparative results of native English speaking teachers’ intuition, an idiom book, and online corpora analysis for idioms. In order to investigate their differences, the intuition of 30 native English teachers was examined in terms of frequency, collocations, and registers for five idioms from the idiom book, Against All Odds, in comparison to the Corpus of Contemporary American English (COCA). In addition, the idiom book’s information on definitions and phraseology with the same five idioms was compared with COCA analysis to see whether the idiom textbook can sufficiently provide linguistic information. This study found that although teachers’ intuition showed collocations were better in providing specific contexts to convey meaning than COCA examples, COCA analysis shows valid results for frequency and registers. Thus, both COCA and teachers’ intuition may need to complement one another. It also indicated that the idiom book does not have enough information about definitions and phraseology; thus it needs to provide more detailed examples within the usage contexts. Based on these findings, this research provides English teachers and idiom book authors with useful insights for effective English idiom teaching using online corpora.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0