메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국주관성연구학회 Journal of Human Subjectivity Journal of Human Subjectivity 제7권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
89 - 101 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate in‐service science teachers’ understanding of force and motion concepts after a week‐long professional development opportunity at a large, public Midwestern university. In this study, views of learning physics were investigated using Q methodology. Previous studies (Ramlo, 2008a; Ramlo, 2008b) found that engineering‐technology students in a first semester college physics course posses a variety of views about their learning of physics and that these views are related to their learning of physics concepts. The in‐service teacher professional development study is especially important considering issues in the United States related to out of field teaching in subjects such as physics (Escalada & Moeller, 2006). The findings should assist those providing professional development opportunities to in‐service science teachers. Previous studies investigating teachers’ views about learning science with Q methodology were not found in the literature.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0