메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한무용학회 대한무용학회논문집 대한무용학회논문집 제57권 제57호
발행연도
2008.1
수록면
269 - 288 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Dance works induce aesthetic experience, which contributes to the worthwhile values in human experience. Considering that the fundamental purpose of education is to develop worthwhile dispositions, the general purpose of dance education in the elementary and secondary schools should be the development of a disposition to appreciate dance works. Then, it is obvious that dance education curriculum should be designed to reflect the characters of aesthetic experience in order to serve the general purpose of dance education. Then, this study purposes to analyze the characteristics of aesthetics experience, and propose dance education curriculum based on those characters. Aesthetic experience of dance works has two important characters: functional and cognitive. The functional character suggests that dance education curriculum include skills related to creation, communication, history, and criticism realms. The cognitive character suggests that dance education curriculum consist of four phases: familiarization, expansion of perceptual capacities, development of interpretative capacities, and development of critical capacities. It is expected that as learning phases proceed, students attain more abilities to appreciate dance works.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0