메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한무용학회 대한무용학회논문집 대한무용학회논문집 제46권 제46호
발행연도
2006.1
수록면
37 - 68 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The 21th century is characterized as localization, globalization, digitalization, multi-media, interactive arts, and the deconsrtuction of the boundaries. In response to the rapid social changes, universities in South Korea have increased interdisciplinary graduate programs in the Humanities, Arts, and Social Sciences. The concepts of dance and arts have been deconstructed with the development of digital multi-media. Therefore, it is necessary for Dance Departments in South Korea to reconstruct curriculums to catch up with the recent academic trends and to reinforce national, educational competitiveness in the age of globalization. This paper aims to provide basic materials for specializing Dance Department programs by collecting, analyzing, and evaluating informations on the academic degrees and curriculums at the Department of Dance, University of California, Riverside in the U.S. I suggest that interdisciplinary curriculums and faculty system, with minor, double-major, and undergraduate programs, can be ways to upgrade the status of Dance Department in academic communities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0