메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제15권 제2호
발행연도
2004.1
수록면
51 - 73 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to speculate about the efficiency of the teaching method of Korean glottalization to Vietnamese students. When Korean glottalization is taught to Vietnamese students, the serious problems are that Korean glottalization is generated differently depending on the phonological context, and Korean glottalization rules have many exceptions. Secondly, because Vietnamese does not have ‘ㄹ’ in coda(Âm Cuối), they are not familiar with the glottalization that is generated by words ending in ‘ㄹ’. To accomplish our purpose, I examined the types of error related to Korean glottalization, and analysed them. According to the results, I will propose an efficient teaching method of Korean glottalization. Firstly, I will show in diagram form the Korean glottalization rules and some typical examples. In the course of these explanations, I will emphasize the morphological features related to Korean glottalization. And I will contrast Korean consonants with Vietnamese consonants.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0