메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제16권 제2호
발행연도
2005.1
수록면
109 - 130 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest teaching methods and contents of reading and writing by using the structure and features(for example resister) of discourse and text, as a basic study for developing integrated reading and writing tasks to build of Discourse/Textual Competence. With an influence from recent language education theories, language sources provided to students in classroom have extended to the level of discourse/text. However, most of them are limited so much to empathize understanding and producing that educating/teaching structures of discourse/text shared by(with) discourse community of Korean Language and frequently used expressions is insufficient. This paper suggests that activities focused on structures and features(for example resister) of discourse/text to build up discourse/ textual competence should also be provided to students. And it also suggests specific contents of education as bindingness/cohesion, semantic coherence and identification and suggests examples of tasks to build up them.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0