메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제27권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
261 - 287 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Hyemi Lee & Youngjoo Kim. 2016. Aspects of Acculturation Strategies and Language Contact Profile of French L2 Korean Learners in Korea. Journal of Korean Language Education 27-3: 261-287. This study investigated the relation between acculturation strategies and the language contact profile of French-speaking-Korean learners in Korea. The study collected questionnaires from 140 French learners and also applied semi-structured interviews. Barry(2001)’s EAAM and Freed, Segalowits, & Dewey(2004)’s language contact profile were employed to implement surveys. The study found out that (1) among the 140 learners, 41.4% of them applied integration strategy and 29.2% for separation strategy, 15.7% for assimilation strategy and 13.5% for marginalization strategy. (2) The higher the learners’ proficiency was, the more they used Korean language daily and weekly; (3) learners who used more Korean showed positive correlation with assimilation strategy; (4) writing in Korean influenced positively on using integration strategy that was known as the most successful strategy to acculturate in L2 environment. (Kyung Hee University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0