메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제59호
발행연도
2015.1
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
Kim garam. 2015. 6. 30. The Direction and Task of Non-native Korean Teacher Education: Comparing to International Chinese Language Education. Bilingual Research 59, 1-24. The purpose of this study is to explore the case of international Chinese language education for non-native Korean teacher education and seek the applicability to Korean language education. Despite the importance of non-native Korean teachers no further discussions have been made on teacher licenses and curriculums in Korean language education. On the other hand, in the case of international Chinese language education, a variety of scholarships and employment opportunities have been provided to international students who want to be international Chinese teachers, which is led by the Confucius Academy. In regard to curriculum, it also differentiates international students from domestic students in credits and required courses. By referring to the case of China, attempts also need to be made to cultivate non-native Korean teachers. This study suggests a direction for non-native Korean teachers to be offered various scholarships and employment at King Sejong Institute in their country. Another possible consideration can be developing a curriculum for non-native Korean teachers which enhance strengths while improving weaknesses.(Seoul National University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0