메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서정빈 (광주여자대학교) 정원지 (광주여자대학교)
저널정보
한국화장품미용학회 한국화장품미용학회지 한국화장품미용학회지 제9권 2호
발행연도
2019.9
수록면
293 - 307 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Modern consumers who have different hair types, seek an individualized approach to hair care. Due to the diversity of hair care, the cosmetic industry has continuously developed sophisticated products to meet consumer-specialized needs. As the sales of hair cosmetics has grown, the industry needs to appeal to customers with more diversified and specialized hair care products. This study aims to analyze buying behaviors and customer satisfaction on hair cosmetics among adults in Jeju Island. The survey is conducted in Jeju during 20 days, and 291 adults of both genders and of widely varying ages and backgrounds were asked to complete a questionnaire on hair cosmetics. As a result of analysis on buying behaviors of hair care products, there are significant differences between general characteristics of participants. Thus, as a result of analysis on customer satisfaction level, there are significant differences between buying behaviors of hair care products.

목차

ABSTRACT
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과 및 고찰
Ⅴ. 결론
References

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0