메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한장헌 (한화호텔앤드리조트) 서헌 (인하공업전문대학)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제31권 제7호(통권 제143호)
발행연도
2019.7
수록면
81 - 96 (16page)
DOI
10.31336/JTLR.2019.7.31.7.81

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of study was to develop the activation plans of Yeosu tourism and perception of Yeosu tourist’s by social big data. Naver, Daum and Goggle were collected as analysis social channels. The 3,740 words were extracted as through social network analysis with a keyword of ‘Yeosu tourism’ for social big data research. The period was limited for 3 years from January 1, 2016 to December 31, 2018. The data was text mined by Textom and Krkwic program for social network analysis, UCINET was used to visualize the network between words linked to the keyword.
As a result, first, various keywords recognized by Yeosu tourists such as ‘tour’, ‘news’, ‘participation’, ‘nationwide’, ‘mountain’, ‘odongdo’, ‘seaside’, ‘rally’, ‘suncheon’, ‘famous restaurant’, ‘hyangilam’, ‘sea’, ‘cable-car’, ‘rode’, ‘street‘, ’course‘ were extracted. Second, as the result of CONCOR group analysis, totally 6 big groups were formed. The social network analysis studies discussed the implication of Yeosu tourism development and activation strategies.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-323-001241153