메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유은정 (한국외국어대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제90집
발행연도
2019.9
수록면
259 - 278 (20page)
DOI
10.21296/jls.2019.9.90.259

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper focuses on Spanish L2 learners’ use of Spanish clitics in a cluster composed of dative clitic and accusative clitic as arguments of a ditransitive verb. When atonic personal pronouns are treated in Spanish grammar education, it has been concentrated on their form and the order between dative clitic and accusative clitic. In fact, there are restrictions on combinations of clitics in clusters. For example, the accusative clitic of first and second person can not form cluster in conjunction with dative clitic. However, many Spanish L2 learners do not know the proper use of clitic combinations. Therefore, I argue that the explanation of the distribution of clitics should be supplemented in Spanish grammar education. I suggest that related syntactic analyses (Bonet 1991; Ormazabal and Romero 1998, 2007; Perlmutter 1971) are useful to teach clitic clusters in a uniform way and they allow L2 learners to easily understand different types of clitic combinations.

목차

1. 머리말
2. 스페인어 목적대명사 사용에 대한 학습자 조사
3. 스페인어 목적대명사 뭉치와 이론적 분석
4. 스페인어 목적대명사 뭉치 형성에 대한 교육 방안 제안
5. 맺음말
참고문헌

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0