메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국유통과학회 유통과학연구 유통과학연구 제17권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
33 - 45 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose – The purpose of this study is to examine the extent to which internal brand communication (IBC) impacts on brand commitment (BC). Research design, data, and methodology – A structured questionnaire has been built and distributed on a total sample of 650 banking staff working in five public banks in Pakistan. Results – The findings of PLS-SEM revealed that besides the indirect effect of internal brand communication (IBC) on brand commitment via brand knowledge, the study also exposes a direct positive effect of IBC on brand commitment. This study also reveals that brand commitment is affected by brand knowledge and internal brand communication practices. The result of mediation reveals that brand knowledge partially mediated the relationship between independent and dependent variables. Practical implications- This study empirically validates that internal brand communication and brand knowledge are prerequisites for brand commitment. Therefore, managers, particularly in-service enterprises, should provide sufficient IBC practices and appropriate brand knowledge to enhance employees’ brand commitment. Conclusions – The comprehensive analysis of the impact of brand knowledge on the proposed relationship. It further adds up to the branding literature, which is mostly qualitative and lacks empirical validation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (85)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0